۴ بهمن ۱۳۹۹

بایدن؛ نخستین حمله مزدوران سپاه به نیروهای آمریکایی

 چند روز پس از آغاز به کار دولت بایدن در آمریکا شب گذشته منابع خبری از حمله راکتی به یک پایگاه آمریکا در عراق خبر دادند. ظاهرا این حمله به پایگاه نظامی “ویکتوریا” به نزدیکی بغداد بوده است.

پس از این حمله، هواپیماهای آمریکایی به طور مستمر در حریم هوایی بغداد به پرداز در آمدند. العربیه گزارش داد که دست کم سه راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد اصابت کرده است.

هنوز مقام‌های عراقی در خصوص جزئیات این حملات راکتی ابراز نظر نکرده‌اند. اما شبکه العربیه می‌گوید این نخستین حمله راکتی به سمت نیروهای آمریکایی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن محسوب می‌شود.

طبق این گزارش در جریان این حمله راکتی آژیر خطر در فرودگاه بغداد به صدا در آمده است.

همچنین روز گذشته دست کم چهار بار به کاروان نیروهای آمریکایی در عراق حمله شد. گروه «اصحاب الکهف» با صدور بیانیه ای ضمن بر عهده گرفتن حمله به کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی، به آنان هشدار داد.

در این بیانیه که کانال گروه اصحاب الکهف نیز آن را منتشر کرد آمده است: استان «ذی قار» پذیرای شما نیست و در برابر عبور کاروان های شما خواهد ایستاد. بدانید که کاروان هایتان به تلی از خاکستر تبدیل خواهند شد و جاسوسان و خبرچین ها هم برایتان سودی ندارند.

سپاه قدس تحت فرماندهی خامنه‌ ای است

تمام عملیات تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران مستقیما تحت فرماندهی خامنه‌ای اداره می‌شود

به گفته پاسدار ذوالقدر ازسرکردگان سابق سپاه پاسداران و از معاونان کنونی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، عملیات تروریستی نیروی قدس در اختیار سپاه نیست، بلکه مستقیما تحت فرماندهی خامنه ای اداره می‌شود.

به گزارش خبرگاری تسنیم، وی گفت: در سال۱۳۶۸ با فرماندهی مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و با پیشنهاد سپاه، نیروی جدیدی به نام نیروی قدس ایجاد شد. البته باید عرض کنم که رابطه نیروی قدس با سپاه ما یک تعبیری داریم توی ادبیات نظامی فرماندهی هر چند جزیی از سپاه هست، یکی از نیروهای پنجگانه سپاه به حساب می‌آید، یعنی در کنار نیروی زمینی هوایی دریایی و نیروی مقاومت که بعداً به سازمان بسیج عنوانش تغییر پیدا کرد، به‌عنوان سازمان بسیج ولی هویت مستقل یک نیرو را دارد.

وی افزود: نیروی قدس نیروی پنجم سپاه هست به یک معنا، ولی رابطه سپاه با این نیرو رابطه فرماندهی کامل نیست، فرماندهی منهای عملیاتی‌ست، یعنی سپاه مسئولیت پشتیبانی از این نیرو را دارد. بله جزء سپاه هست، وابسته به سپاه هست، ولی عملیات این نیرو در اختیار سپاه نیست، عملیات در واقع مستقیماً تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا اداره می‌شود از ابتدا هم به همین ترتیب بود هنوز هم این روال ادامه دارد.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا در اظهاراتی با اعلام خبر کشته شدن نفر دوم القاعده در ایران گفته بود: همه گزارشها نشان می دهد که این کشور به خانه القاعده تبدیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

حق آموزش زبان مادری در اسناد حقوق بشر و حقوق ایران

 به احترام روز جهانی زبان مادری اهمیت زبان مادری – یعنی نخستین زبانی که شخص توسط آن با جهان اطراف خود آشنا می‌شود – بر هیچ‌کسی پوشیده نیست ب...